donderdag 14 april 2011

Blut Aus Nord: 777 Sect(s)

Wanneer het eerste nummer van de nieuwe Blut Aus Nord losbarst weet ik even niet wat ik ervan moet vinden. Het klinkt echt bizar. Nu is dat op zich niets nieuws voor deze band, maar dit is wel heel vreemd. Psychopathisch. Chaotisch. Waanzinnig. Is dit nou goed?

Ja, dat is het. De vreemde melodielijnen vallen de eerste luisterbeurt niet helemaal lekker in het gehoor, maar daarna komt het helemaal goed. Ook na meerdere keren luisteren is het geen gemakkelijke plaat, maar het sfeertje wordt goed te bevatten.

Drie van de zes nummers van de plaat zijn vrijwel volgas, twee zijn er slepend, bijna traag. Eén nummer valt extra op: het ruim elf minuten durende Epitome 4. Ik weet niet helemaal wat ik ermee aan moet, want voor mijn gevoel mist dit nummer wat de overige 5 wél hebben: een duidelijk thema.

Downloaden of kopen? Download eerst maar, ik kan me namelijk vrij goed voorstellen dat dit niet aan iedereen besteed is. Daarna kun je altijd nog je portemonnee trekken. Een hebberig makende vinylversie laat vast niet lang op zich wachten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten